Ioabitoqui
You can say that it is ugly. I know it's not true. You simply don't know how to look at it.
Dite pure che è brutta. Io so che non è vero. Non la sapete guardare.
Milan /Milano
Milan is a complicated city. It alternates moments of fervor and gloominess. Often treated without care by those who live there and with arrogance by those who have moved here. Neither industriousness nor frivolity is forgiven. Wide, yet many of its poles of attraction are within walking distance of each other. Known for few aspects and full instead of many souls, one for each era it has gone through. Shy and in a hurry, it hides its beauty in the details, in the interiors, in the courtyards, and in the slowness of those who know how to stop and look.
Milano è una città complicata. Alterna momenti di fervore e di cupezza. Spesso trattata senza cura da cui la abita e con supponenza da chi qui si è trasferito. Non gli si perdona nè l'operosità nè la frivolezza. Grande, eppure molti dei suoi poli di attrazione sono a portata di passeggiata gli uni dagli altri. Conosciuta per pochi aspetti e piena invece di tante anime, una per ogni epoca che ha attraversato. Frettolosa e schiva, nasconde la sua bellezza nei dettagli, negli interni, nei cortili e nelle lentezze di chi sa soffermarsi a guardare.
Milan/Milano
Unexpected encounters, ephemeral presences, long walks, and places to visit. Cozy cafes to take refuge in, shops to discover and get lost in. The city I remember that no longer exists.
Gli incontri imprevisti, le presenze effimere, le lunghe passeggiate e i luoghi da visitare. I caffè accoglienti in cui rifugiarsi, i negozi da scoprire e in cui perdersi. La città che ricordo e non esiste più.